Българските застрахователи стартираха кампания за развенчаване на митовете за застраховките Живот, които в момента носят негативи както на застрахователите, така и на потребителите. Акцията е организирана от Асоциацията на българските застрахователи и е под мотото „Готови сме на всичко за децата си днес, да направим нещо и за тяхното утре“.
Целта на акцията е да опровергае част от трайно съществуващите сред българите митове по отношение на животозастраховането, сред които най-разпространените са: „Застраховките Живот са скъпи“, „Смятам, че на мен нищо лошо няма да ми се случи“, „Това са пари, хвърлени на вятъра“, както и – „Застрахователите не плащат“. Подобни вярвания пречат не само на застрахователния пазар, но и лишават потребителите от множеството ползи, които животозастраховането може да им донесе. Застраховките Живот например дават възможност за спестяване, а към гарантираната застрахователна сума по такива полици може да се получи и сума, натрупана от допълнителна доходност. Заедно с това те осигуряват и данъчни облекчения всяка година.
Между 2004 и 2014 година в България са изплатени 967 504 590 лева по застраховки „Живот“, сочат данни на Комисията за финансов надзор.